نصب، نگهداری و تعمیر قفل برقی و آرامبند

قفل برقی و آرامبند   آرامبند برای تعمیر آرامبند معمولا به افراد متخصص نیازم ...

نصب، نگهداری و تعمیر قفل برقی و آرامبند

سپتامبر 16, 2021 - 9:38 ق.ظ

ّبدون نظر

قفل برقی و آرامبند

 

آرامبند

برای تعمیر آرامبند معمولا به افراد متخصص نیازمند است زیرا در غیر این صورت احتمال خرابی و تحمیل هزینه­های سنگین زیاد خواهد بود. این آرام بندها برای آرام بسته شدن در، پس از ورود و خروج افراد با استفاده از نیروی جک، اختراع شدند. آرامبندها یکی از اجزای اختیاری است که می توان بر روی درب ها نصب کرد و با این کار عمرمفید قفل و دیگر اجزا را افزایش می دهیم. آرامبندها براساس سایز و نمره فنر یا همان قدرت آرامبند تقسیم می شوند.

 

مزایای جک آرامبند:

موجب آرام باز و بسته  شدن درب ها می شوند

موجب ضربه گیرشدن درب می شوند.

دارای طول عمرزیادی هستند.

قابلیت نصب روی همه درها را دارند.

 

قفل برقی

از دیرباز افراد همواره برای مراقبت از لوازم خود از قفل‌های زنجیری استفاده می کردند‌. اما با پیشرفت صنعت، سیستم‌های امنیتی تعمیر قفل برقی به بازار آمد و فرایند امنیت و حفاظت را راحت تر کرد.  یکی از این ها قفل ها، قفل برقی است.

قفل برقی یکی از تجهیزاتی است که به درب اتوماتیک پارکینگی اضافه می شود تا امینت این نوع درب را بالا ببرد. اکثر جک‌های پارکینگی به صورتی طراحی شده اند که در زمان بسته شدن در با فشار دو نفر از بیرون به راحتی گیربکس آنها باز می‌شود؛ اما قفل برقی روی درب اتوماتیک این مشکل را حل می کند.

 

مزایای قفل برقی:

  • با فشاردادن دکمه در بازکن آیفون، درب باز و مجدد درب به صورت (۳ قفله) بسته می‌شود.
  • این قفل ها به راحتی بر روی انواع درب‌های پارکینگ نصب می شود.

 

انواع قفل برقی:

قفل کلونی – قفل زبانه دار – قفل سیزا (کله گاوی)

 

قفل کلونی:

این قفل­ها اولین دسته از قفل برقی محسوب می شدند که در درب پارکینگ های ابتدایی استفاده می شد. جزو تولیدات کشور ایتالیا بودند و بدنه آنها از جنس گالوانایز و قطعات برنجی بود.

 

قفل زبانه دار:

قفل های زبانه دار که در درب های خارجی قابل استفاده هستند، وزن های سبک و سنگین دارند در قفل های زبانه دار از سیستم داخلی قدرتمند برای قفل کردن استفاده می شود.

این قفل ها هسته سلونوئید دارند که در واقع زبانک قفل حکم هسته این سیم پیچ سلونوئید را داشته و هنگام فرمان دادن  به این سیم پیچ که با ولتاژ ۱۲ ولت DC کار می کند، زبانک را به داخل کشیده و درب را باز می کند. این قفل برای درب کابینت، درب کمد و … طراحی شده است.

 

 


اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *