دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی

 

عنوان فارسی مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله:
  • برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf بر روی عنوان انگلیسی مقاله کلیک نمایید.
  • برای خرید و دانلود ترجمه فارسی آماده با فرمت ورد، روی عنوان فارسی مقاله کلیک کنید.

 

مشخصات مقاله انگلیسی (PDF)
سال انتشار 2017
تعداد صفحات مقاله انگلیسی 11 صفحه با فرمت pdf
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله سازه های دریایی
مجله مهندسی اقیانوس – Ocean Engineering
دانشگاه دانشکده حمل و نقل، دانشگاه جنوب شرقی چین
کلمات کلیدی مدل سازی عنصر محدود، تحمل بار، دو جفت شمع مایل، ستون های مایل، اسکله دریایی پایه بلند
شناسه شاپا یا ISSN ISSN 0029-8018
رفرنس دارد  
کد محصول 9204
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در نشریه Elsevier
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2017.07.001
نشریه الزویر Untitled

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله (Word)
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش و فونت 14 B Nazanin 24صفحه
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه نشده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه به صورت عکس درج شده است  
منابع داخل متن درج نشده است 

 


 

چکیده

مقدمه

1. مدل های عددی اسکله پایه بلند: تعریف

1.1. نمونه اولیه خمش

1.2. فرضیه بنیادی در مدل

1.3. پارامترهای مهندسی

1.4. تنظیم سطح تماس

2. مدل سازی عنصر محدود برای یک ستون منفرد

2.1. جزئیات مدل

3.2 آنالیز مدل المان محدود

3.3 تجزیه و تحلیل رفتاری ستون منفرد

3.3.1 رابطه بین جابجایی نوک و شیب یک ستون منفرد

3.3.2. جابجایی نوک یک ستون منفرد عمودی

4-آنالیز المان محدود در خمش ستونی با ستون های مایل

4.1. مدل FE و نتایج FEA در خمش با ستون عمودی

4.1.1. شرح مدل خمش با ستون عمودی

4.1.2.. جابجایی خمش با ستون های عمودی

4.2. نتایج مدل FE و FEAدر خمش با یک جفت ستون خمیری

4.2.1 توصیف مدل خمش در یک جفت ستون خمیری

4.2.2 جابجایی خمش با یک جفت ستون مایل

4.3. نتایج مدل FE و FEA در خمش با دو جفت شمع مایل

4.3.1. توصیف مدل خمش با دو جفت شمع مایل

4.3.2 جابجایی خمش با دو جفت شمع مایل

4.4 ضریب گروهی ستون در اسکله ستون بلند

5 رابطه بار و جابجایی در اسکله ستون بلند در ستون های مایل

6 نتیجه گیری


  • بخشی از ترجمه:

چکیده

درک چگونگی تحمل بار جانبی اسکله پایه بلند، دارای ارزش کاربردی جهت طراحی ساختمانی می باشد، و تحمل بار جانبی افقی انحنا برای آنالیز رفتار یک اسکله پایه بلند اهمیت دارد. در این مقاله، نمونه های محدود المان های اسکله پایه بلند در نرم افزار های المان محدود ساخته شده است تا رفتار نیروی جانبی وارده بررسی شود. آنالیز های پارامتری بر طرز کار ستون های منفرد توسط شیب ها و مقاطع مختلف تحت میزان متفاوتی از بار انجام گرفته است. رفتار خمش با ستون های مایل تحت نیروهای جانبی متفاوت بحث شده است. در این مقاله فرمول های نیروی جانبی در مقایسه با جابجایی افقی برای ستون منفرد و اسکله پایه بلند محاسبه و ارائه شده اند. شبیه سازی عددی که حاصل جابجایی راس ستون هستند، به فرمول های تئوری ارائه شده در این مقاله نزدیک می باشد. این فرمول ها که شرح دهنده رابطه بین جابجایی بالایی و سختی، و شیب و نیرو می باشند، جهت تعیین ظرفیت تحمل بار افقی اسکله پایه بلند با ستون های مایل مفید می باشند و نظارت ایمنی به موقع اسکله ستون بلند در کاربرد عملی تحقق می بخشند.

6. نتیجه گیری

جهت مطالعه رفتار عملکردی اسکله ستون بلند دریایی تحت نیروی جانبی، مدل های المان محدود ستون منفرد و اسکله پایه بلند در نرم افزار المان محدود کلی )ANSYS) ساخته شد. پارامترهایی شامل شیب، سطح مقطع ستون ها، و بزرگی نیروی جانبی جهت آنالیز ستون منفرد در نظر گرفته شد. شیب ستون های خمیری به ترتیب 1:7، 1:6، 1:5، 1:4، و 1:3 بود. رابط ستون-خاک با استفاده از المان سطح تماس در ANSYSمدل سازی شد. بر روی رفتار سازه خمیده با ستون های خمیری تحت نیروی جانبی بحث شد. بر اساس نتایج آنالیز از مدل های این مطالعه، نتیجه گیری های ذیل استنتاج شد. ۱. جابجایی نوک ستون عمودی در شرایط کار مجاز، تقریبا بصورت خطی با نیروی افقی وارده متناسب است. ۲. فرمول ستون منفرد و جابجایی و فرمول اسکله ستون بلند و جابجایی براساس نتایج مطالعه حاضر ارائه می شوند. از طریق مقایسه نتایج حاصل از شبیه سازی و تست های پهلو گرفتن با فرمول تئوری، eq. 12 در دامنه بار کمتر از 450kN به طور قابل قبولی دقیق به نظر می روسد. این فرمول از ارزش عملی در طراحی سکو دریایی برخوردار است.


  • بخشی از مقاله انگلیسی:

Abstract

Understanding the lateral load behavior of high-piled wharf is of practical value to structural design, and the horizontal load bearing capacity of the bent is essential to analyzing the behavior of the high-piled wharf. In this paper, finite element models of high-piled wharf are built in a general finite element software–ANSYS to investigate the lateral loading behavior. Parametric analyses have been performed on the working behavior of single pile with varying slopes and section sizes under different load levels. The behavior of bent with batter piles under different lateral loads is discussed. The formulas of lateral load vs. horizontal displacement for single pile and high-piled wharf are formulated and presented in this paper. The numerical simulation results of pile top displacement are found to be in good agreement with those predicted using the theoretical formula presented in this paper. These formulas, which describe the relationship between top displacement and stiffness, inclination and loads, can be useful to determine the horizontal load bearing capacity of the high-piled wharf with batter piles and can realize the real-time safety monitoring of the high-piled wharf for practical application.

6. Conclusions

To study the working behavior of offshore high-piled wharf under lateral loading, finite element models of single pile and high-piled wharf are built in a general finite element analysis software – ANSYS. Parameters including the slopes, section sizes of the piles, and lateral load magnitude were taken into account for single pile analysis. The slopes of the batter piles were 1:7, 1:6, 1:5, 1:4, and 1:3, respectively. Pile-soil interface is modeled with the contact surface element in ANSYS. The behavior of bent structure with batter piles under different lateral loads is discussed. Based on the analysis results from the models considered in this study, the following conclusions can be drawn. (1) The top displacement of the plumb pile is almost linearly proportional to the horizontal load under allowable working conditions. (2) The single pile force vs. displacement formula and high-piled wharf force vs. displacement formula are presented based on the results in the present study. Through comparing the results from the simulation results and berthing test results with theoretical formula, Eq. (12) is shown to be reasonably accurate when the load amplitude is lower than 450 kN. This formula is of practical value to offshore platform structure designs.


 

 

تصویری از مقاله ترجمه و تایپ شده در نرم افزار ورد

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی

 

عنوان فارسی مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله:
  • برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf بر روی عنوان انگلیسی مقاله کلیک نمایید.
  • برای خرید و دانلود ترجمه فارسی آماده با فرمت ورد، روی عنوان فارسی مقاله کلیک کنید.

 

 

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها