تعمیر، نصب و نگهداری آرامبند در عباس آباد



آرامبند

برای بستن خودکار درب پس از باز شدن از آرامبند استفاده می شود که یک دستگاه هیدرولیک است. قفل کننده های درها معمولاً با مایع هیدرولیک پر می شوند، که نوسان در را تعدیل کرده و عملکرد آن را کنترل می کند. نصب آرامبند، باعث افزایش سطح کنترل برای ایمنی و امنیت درب شما می شود. بستن درها معمولاً به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود و خروج هوا،‌ حیوانات و حشرات،‌ کوبیده شدن در و .. است.

 

متداول ترین مکان های نصب انواع آرامبند عبارتند از:

  • نصب شده روی سطح.
  • مخفی در درب.
  • مخفی در کف.

 

متداول ترین نوع آرامبندها نصب شده روی سطح هستند، زیرا نسبتاً مقرون به صرفه بوده و نصب آنها نیز آسان است. معمولا این آرامبندها را روی چارچوب در پشت درب، در کنار لولا نصب می کنند که با بسته شدن درب، بازوی دستگاه نزدیک به حالت بسته جمع می­شود. علاوه بر بازوی استاندارد و دو اهرمی، بسته به کاربرد و ارائه عملکرد بیشتر، انواع مختلفی از بازوها برای بسته شدن درها روی سطح وجود دارد.

هنگامی که زیبایی درب یک عامل مهم است معمولا از آرامبندهای مخفی در درب استفاده می­شود. این­ها در فرورفتگی های درب و قاب نصب می شوند و هنگام بسته شدن درب، به طور کامل پنهان می­شود و معمولاً برای درهای دو سویه استفاده می شود، یعنی درهایی که از هر دو طرف باز می شوند. این آرامبندها معمولاً در محل­های پر رفت و آمد مانند درب ساختمان اداری شلوغ نصب می شوند.

آرامبندهای کف که در قسمت کف پنهان شده اند هنگام باز شدن در، قابل مشاهده نیستند. در قسمت زیرین درب، میله ای تعبیه شده است که عملکرد بسته شدن را کنترل می­کند، آنها معمولاً با لولاهای محوری استفاده می شوند، که محکم تر و بادوام تر هستند و اغلب در درهای ورودی شیشه ای ساختمان های تجاری دیده می شوند.

 

هدف از نصب آرامبند درب چیست؟

حفظ حرارت:

جلوگیری از آسیب انگشتان، جلوگیری از آسب اموال، ایجاد امنیت و ایمنی در خانه یا فضای تجاری

 

اطمینان از بسته بودن درهای ضدحریق:

به منظور دور نگه داشتن دود و آتش از درهای ضد حریق استفاده می شود. این درها به شما این امکان را می­دهند که با خیال راحت از مکان مورد نظر خارج شوید.

 

از کوبیدن درها جلوگیری می­کند:

بسته شدن کنترل شده درها، از مکانیسم آرامبندهاست که ویژگی دمپر سرعت بسته شدن درب را در سطح خاصی نگه می دارد. به عنوان مثال، آرامبندها از آسیب به کودکان و یا افراد با توانایی های مختلف که نمی توانند در برابر وزن درب مقاومت کنند، جلوگیری می کند.

 

امنیت را از طریق بسته شدن درها افزایش می دهد:

یکی از موارد ایجاد امنیت توسط آرامبندها این است که در برای افراد ناخواسته باز نخواهد ماند و دیگر نگران باز ماندن در محل سکونت برای سارقان یا افراد غیر مجاز نخواهید بود.

 

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، باید آرامبند خود را بررسی کنید

  • بسته نشدن کامل درب
  • کوبیده شدن در
  • حرکت سریعتر از طریق چرخش در
  • لکه های روغن روی زمین، یا مایع هیدرولیک قابل مشاهده

 

به چه آرامبندی نیاز دارم؟

انواع مختلفی از آرامبندها وجود دارند که ممکن است انتخاب آن­ها برای شما سخت باشد. اما استفاده از آرامبندها بسیار مهم هستند زیرا آنها در اصل پشتیبان خطاهای احتمالی انسانی هستند. پس بهتر است با جست و جوی بیشتر و بهره بردن از مشاوره شرکت های مرتبط،‌ بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

نکات قابل توجه در هنگام خرید آرامبند

در کجا قرار دارد؟

نوع در مانند داخلی یا خارجی، باز شدن آن به طرف داخل یا خارج از نکات مهم و قابل توجه در انتخاب آرامبندها هستند. برخی از آرامبندها فقط می­توانند روی درهای داخل بازشو نصب شوند یا به خرید یک براکت زاویه دار جداگانه برای قرار دادن آن در درهای بازشو خارجی نیاز دارند. برخی دیگر از موادی ساخته شده اند که به راحتی زنگ می زنند یا برای درهای خارجی به اندازه کافی ایمن نیستند.

 

اندازه و قاب درب چقدر است؟

بررسی عرض و ارتفاع در و چهارچوب

 

نیروی آرامبند چگونه تعیین میشود

نیروی آرامبند مطلوب یک درب با توجه به موارد زیر متفاوت است:

  • اندازه درب (عرض و وزن).
  • شرایط وزش باد.
  • قدرت افرادی که معمولاً از در استفاده می کند.

 

آرامبندهای تجاری چه ویژگی هایی دارد؟

برخلاف درهای مسکونی که معمولا لولایی هستند، درهای آلومینیومی تجاری مجهز به آرامبند بوده و دارای یک آرامبند به شکل درب سقفی ثابت یا پنهان هستند.

 

 

قیمت آرامبند و تعمیر آن

با توجه به تنوع و گوناگونی آرامبندها در بازار و تغییر نرخ مداوم،‌ لطفا جهت دریافت قیمت و تعرفه تعمیر آرامبند با مشاورین مجرب مجموعه گرین­کو تماس بگیرید.

 

تعمیرات تخصصی انواع آرامبند گرین­کو

با افزایش روز افزون استفاده از انواع آرامبند نیاز به تعمیر این آرامبندها امری ضروری است. مجموعه گرین­کو با بیش از 10 سال سابقه کار در این زمینه و با بکارگیری تکنسین های مجرب توانسته خدماتی امن و حرفه ای را برای تعمیر آرامبند، به شما عزیزان ارائه کند.

ساکنین محترم عباس آباد  شما می­توانید در صورت نیاز به تعمیر و نصب انواع آرامبند، به صورت شبانه­ روزی ‌با شماره تماس  66363169 -021 با ما در ارتباط باشید.

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *